SEO blog

De 5 soorten link publishers en hoe met ze samen te werken

Linkbuilding, oftewel het plaatsen van (externe) links naar een bepaalde pagina of website met als doel het verbeteren van de positie van die pagina of website binnen zoekmachines, is een belangrijke en krachtige vorm van content marketing. Helaas wordt...
Read More

Hoe maak je de best mogelijke e-commerce website?

Tegenwoordig is het opzetten van een online winkel iets dat binnen handbereik van vrijwel ieder bedrijf en ieder individu ligt. Dat wil echter niet zeggen dat de ene webwinkel even goed is als de andere, integendeel, er bestaat een enorm verschil in de...
Read More

Jouw eigen keyword plan in 4 stappen

Het identificeren en effectief gebruiken van keywords is waarschijnlijk dé belangrijkste taak van een search marketer. De selectie van keywords hoort ook een grote rol te spelen bij het bepalen van welke content waar gepubliceerd gaat worden, en op wat...
Read More

Google’s strijd tegen data en de clickstream revolutie

Search Engine Optimization, of SEO, is al tijden een onderwerp dat door verschillende mensen, groepen, en bedrijven met argusogen wordt bekeken, en het lijkt erop dat Google één van die bedrijven is. Sinds 2010 heeft Google met enige regelmaat betrouwbare...
Read More

5 tips voor het creëren van content waar je lezers van houden

Het creëren van content voor je website, blog of online tijdschrift is één ding, maar het creëren van content waarin je doelgroep écht geïnteresseerd is, dat is nog heel wat anders. Zeker bij kleinere bedrijven, die geen toegang hebben tot geavanceerde...
Read More

Hybride sentiment: Tips voor een succesvolle strategie

In een tweetal eerdere artikelen schrijven we over de aankomende trend op het gebied van Lokale SEO, het zogenoemde hybride sentiment. In onze eerdere artikelen lees je wat deze trend inhoudt, uit welke componenten de management strategie opgebouwd is...
Read More

Hybride sentiment: De techniek achter de lokale SEO tool

In een vorig artikel hebben we vastgesteld dat er een verandering aanstaande is als het gaat om de waarde van reviews en testimonials die door klanten worden geschreven op het internet over een bedrijf, product of dienst. Wanneer je reviews en testimonials...
Read More

Wordt hybride sentiment de trend van 2017 in lokale SEO

De trend van 2017 kon wel eens een cross-over van testimonials en reviews worden. Dit noemen we met een mooie marketingterm: hybride sentiment. Nu de online shopping-, online boeking- en online bestelmarkt groeit en groeit, blijkt uit onderzoek dat...
Read More

Waarom vandaag, meer dan ooit, SEO niet alleen over Google gaat

Het is voor SEO’s gebruikelijk om al hun tijd en energie aan één zoekmachine te besteden, maar dat is een beperkte aanpak. SEO’s zullen andere manieren moeten vinden om hun traffic te genereren en kunnen niet alleen op Google rekenen. Om...
Read More

De fragiele balans tussen zoekmachinemarketing en gebruikservaring

We leven niet in een wereld waar we de luxe positie hebben om over websites te denken als puur gebruiksvriendelijk of puur zoekmachine geoptimaliseerd. De twee moeten hand en hand in gaan en om dat te bereiken moet her en der een compromis gesloten worden....
Read More

Wat onnatuurlijke links kunnen betekenen voor de toekomst van zoekmachinemarketing

Als zoekmachinemarketeers worden we regelmatig uitgedaagd door de veranderingen die zoekmachines doorvoeren en die van invloed zijn op hoe onze cliënten worden weergegeven op de resultatenpagina. Bij elke verandering die doorgevoerd wordt is het belangrijk...
Read More

Zeven tips om je content fris te houden

In het vorige artikel  hebben we gesproken hoe Google de content van je website beoordeeld om zogenaamde frisheid. We hebben gezien dat Google zoekopdrachten kwalificeert op kwantiteit (piekmomenten), urgentie (is een continue stroom van nieuwe content...
Read More

Hoe frisse content je Google ranking kan beïnvloeden

  Google heeft op vele manieren geëxperimenteerd met manieren om ‘frisheid’ als een criterium te kunnen hanteren in ranking. Dit artikel heeft niet als doel om alle manieren waarop deze ‘frisheid’ of ‘nieuwigheid’ van content beoordeeld...
Read More

Waarom accurate vermeldingen belangrijk zijn

Of je nu een enkele lokale vermelding managet of honderden, de consistentie van je NAW gegevens op het internet kunnen je onderneming helpen groeien of een barrière vormen waarom klanten je niet kunnen ontdekken. Laten we beginnen met een lokaal voorbeeld....
Read More

Optimaliseren voor toegankelijkheid: Website- en paginastructuren

  39 miljoen mensen zijn blind. 285 miljoen mensen zijn visueel beperkt. 15% van de wereldbevolking, meer dan een half miljard mensen, heeft een beperking. Beperkingen komen in allerlei soorten en maten. Fysiek, waarnemend, visueel, gehoor. Hoe leest...
Read More

Zijn co-werkplekken en flexplekken geschikt voor vermelding in Google my business?

Co-werkplekken, virtuele kantoren en flexplekken zijn al bijna een decennium een veel voorkomende vorm van werken. Met groei van deze vorm van werken, onder andere door de explosie van startups, rijst ook een aantal vragen met betrekking tot SEO. De belangrijkste...
Read More

On page SEO: extra 4 uitgangspunten voor succes

On-page SEO is niet langer een zaak van dingen van een lijst afstrepen. Er komt anno nu meer complexiteit bij kijken dan ooit te voren. Het is idee van “optimalisatie” is gebaseerd op traditionele pagina-elementen. In dit artikel bespreken we wederom...
Read More

On page SEO: 4 uitgangspunten voor succes

On-page SEO is niet langer een zaak van dingen van een lijst afstrepen. Er komt anno nu meer complexiteit bij kijken dan ooit te voren. Het is idee van “optimalisatie” is gebaseerd op traditionele pagina-elementen. In dit artikel bespreken we vier...
Read More

SEO optimaliseren voor toegankelijkheid: format en links

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) ontwikkelde zich toen zoekmachines algoritmen gingen maken om de classificatie te automatiseren en ranking van websites te bepalen. Websites gingen met SEO de mazen in die algoritmen manipuleren. Toegankelijkheid daarentegen...
Read More

Keyword problematiek: wat als je keyword rankt naar de verkeerde pagina

Stel je voor: Je ontdekt dat je website gerangschikt wordt op het keyword dat je geoptimaliseerd hebt. De champagne kan open, toch? Maar wat als blijkt dat de gerangschikte pagina niet de juiste, compleet irrelevant of zelfs helemaal niet de juiste keuze...
Read More

Heeft bounce rate invloed op je SEO rankings?

Je organische click-through rate is ontzettend belangrijk. Het is dan misschien geen directe ranking factor die deel uit maakt van de algoritmes die Google hanteert, het is zeker een indirect signaal die je rangschikking mede bepaald. Wanneer je je click-through...
Read More

Lokale SEO Mythes

Wanneer het gaat om lokale SEO bestaan er verschillende mythes over factoren die wel of juist geen rol spelen bij het bepalen van je lokale vindbaarheid. In dit artikel adresseren we er een aantal. Het verwijderen van je vermelding in Google My Business...
Read More

Zoekmachine optimalisatie of user experience optimalisatie?

Ken je iemand die visueel gehandicapt is? Misschien is die slecht ziende, kleurenblind of geheel blind. Denk eraan hoe zo iemand gebruik maakt van het internet. Sluit je ogen of kijk erg scheel, probeer het nieuws van vandaag te vinden of in wisselwerking...
Read More