Gratis SEO scan

Portfolio

Hoe maak je de best mogelijke e-commerce website?

Tegenwoordig is het opzetten van een online winkel iets dat binnen handbereik van vrijwel ieder bedrijf en ieder individu ligt. Dat wil echter niet zeggen dat de ene webwinkel even goed is als de andere, integendeel, er bestaat een enorm verschil in de...
Read More

Google’s strijd tegen data en de clickstream revolutie

Search Engine Optimization, of SEO, is al tijden een onderwerp dat door verschillende mensen, groepen, en bedrijven met argusogen wordt bekeken, en het lijkt erop dat Google één van die bedrijven is. Sinds 2010 heeft Google met enige regelmaat betrouwbare...
Read More

Hybride sentiment: Tips voor een succesvolle strategie

In een tweetal eerdere artikelen schrijven we over de aankomende trend op het gebied van Lokale SEO, het zogenoemde hybride sentiment. In onze eerdere artikelen lees je wat deze trend inhoudt, uit welke componenten de management strategie opgebouwd is...
Read More

Hybride sentiment: De techniek achter de lokale SEO tool

In een vorig artikel hebben we vastgesteld dat er een verandering aanstaande is als het gaat om de waarde van reviews en testimonials die door klanten worden geschreven op het internet over een bedrijf, product of dienst. Wanneer je reviews en testimonials...
Read More

Wordt hybride sentiment de trend van 2017 in lokale SEO

De trend van 2017 kon wel eens een cross-over van testimonials en reviews worden. Dit noemen we met een mooie marketingterm: hybride sentiment. Nu de online shopping-, online boeking- en online bestelmarkt groeit en groeit, blijkt uit onderzoek dat...
Read More

Waarom vandaag, meer dan ooit, SEO niet alleen over Google gaat

Het is voor SEO’s gebruikelijk om al hun tijd en energie aan één zoekmachine te besteden, maar dat is een beperkte aanpak. SEO’s zullen andere manieren moeten vinden om hun traffic te genereren en kunnen niet alleen op Google rekenen. Om...
Read More

De fragiele balans tussen zoekmachinemarketing en gebruikservaring

We leven niet in een wereld waar we de luxe positie hebben om over websites te denken als puur gebruiksvriendelijk of puur zoekmachine geoptimaliseerd. De twee moeten hand en hand in gaan en om dat te bereiken moet her en der een compromis gesloten worden....
Read More

Zeven tips om je content fris te houden

In het vorige artikel  hebben we gesproken hoe Google de content van je website beoordeeld om zogenaamde frisheid. We hebben gezien dat Google zoekopdrachten kwalificeert op kwantiteit (piekmomenten), urgentie (is een continue stroom van nieuwe content...
Read More

Hoe frisse content je Google ranking kan beïnvloeden

  Google heeft op vele manieren geëxperimenteerd met manieren om ‘frisheid’ als een criterium te kunnen hanteren in ranking. Dit artikel heeft niet als doel om alle manieren waarop deze ‘frisheid’ of ‘nieuwigheid’ van content beoordeeld...
Read More

Zijn co-werkplekken en flexplekken geschikt voor vermelding in Google my business?

Co-werkplekken, virtuele kantoren en flexplekken zijn al bijna een decennium een veel voorkomende vorm van werken. Met groei van deze vorm van werken, onder andere door de explosie van startups, rijst ook een aantal vragen met betrekking tot SEO. De belangrijkste...
Read More

Keyword problematiek: wat als je keyword rankt naar de verkeerde pagina

Stel je voor: Je ontdekt dat je website gerangschikt wordt op het keyword dat je geoptimaliseerd hebt. De champagne kan open, toch? Maar wat als blijkt dat de gerangschikte pagina niet de juiste, compleet irrelevant of zelfs helemaal niet de juiste keuze...
Read More

Heeft bounce rate invloed op je SEO rankings?

Je organische click-through rate is ontzettend belangrijk. Het is dan misschien geen directe ranking factor die deel uit maakt van de algoritmes die Google hanteert, het is zeker een indirect signaal die je rangschikking mede bepaald. Wanneer je je click-through...
Read More